Sunday, July 28, 2024

موتور برق

 

موتور برق

موتور برق

قطعی برق یکی از مواردی است که به علت افزایش مصرف برق در فصول گرم سال و عدم توانایی در تامین نیاز مشترکین اتفاق می‌افتد. این تجربه ناخوشایند در برخی موارد در مراکز صنعتی، تجاری و بعضا مصارف خانگی خسارات غیرقابل جبرانی را وارد می کند.

در عین حال تامین برق پیوست در برخی از مراکز درمانی مانند کلینیک ها ، بیمارستان ها و مواردی از این قبیل نیازی ضروری می باشد. یکی از مواردی که در این مواقع بکار گرفت می شود می توان به انواع موتور برق اشاره نمود. این دستگاه وسیله ای است که با تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی برق مورد نیاز مصرف کننده را تامین می نماید. موتور برق ها به عنوان ژنراتورهای کوچک قابل حمل (پرتابل) نیز شناخته می‌شوند. این ژنراتورها، تامین برق را انجام داده و از قطع شدن فعالیت‌های روزانه یا اختلال در عملیات تجاری جلوگیری می‌کند.


انواع موتور برق

مدل ها و برند های متفاوتی از موتوربرق در سراسر جهان وجود دارد و در هر منطقه ای که جریان برق وجود ندارد یا به صورت موقت قطع شده از موتور برق استفاده می شود. موتور برق را از چندلحاظ می توان تقسیم بندی نمود که به فرم زیر است :

انواع موتوربرق بر اساس سوخت مصرفی

  • موتور برق بنزینی
  • موتور برق دیزل یا گازوئیلی
  • موتور برق گازی ( گاز CNG یا LPG)

انواع موتور برق بر اساس ولتاژ خروجی

  • موتور برق تکفاز
  • موتور برق سه فاز


کاربرد موتور برق

یکی از ضروری‌ترین کاربردهای موتور برق است، این وسیله در مناطق دورافتاده، مشاغل سیار و موارد این‌چنین کاربرد دارد. در حالت کلی هر وسیله ای که با 220 ولت برق شهری کار می کند در زمان اضطرار می تواند نیروی محرکه الکتریکی خود را از موتور برق تامین نماید.

از کاربردهای موتور برق یا ژنراتور می توان به استفاده در باغ و ویلا های خارج شهر، مزارع و کشتزار ها، هیئت های مذهبی، جوشکاری سیار، کارگاه های کوچک،  زمین های کشاورزی و تامین روشنایی مورد نیاز مراسم کوچک، مصارف خانگی که موتور برق پرتابل و قابل حمل مورد نیاز است نام برد.

همچنین موتور برق را می‌توان در مراکز صنعتی، بیمارستان‌ها، هتل‌ها و منازل برای تأمین انرژی در مواقع ضروری استفاده کرد.


اجزاء موتور برق

از اصلی‌ترین و مهم‌ترین قسمت های موتورهای برق، دینام و موتور احتراقی این تجهیز است. جریان برق توسط دینام که به یک موتور احتراقی کوپل شده است تولید می شود. از سایز اجزا موتورهای برق می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • موتور: یکی از قسمت های اصلی موتور برق است که انرژی مکانیکی را تبدیل به انرژی الکتریکی می‌کند. موتورها قدرت متفاوتی دارند و هر چه توان موتور بالاتر باشد برق بیشتری تولید می شود.
  • رگولاتور ولتاژ: ولتاژ تولیدی موتورهای برق، متناوب یا AC می باشد.  این انرژی قابل استفاده نبوده و باید به انرژی (DC) تبدیل شود و تنظیم کننده ولتاژ این وظیفه را بر عهده دارد.
  • دستگاه تولید برق متناوب: این قسمت انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند و اجزای تشکیل دهنده آن روتور، استاتور و دیود می‌باشد.
  • ساسات: دکمه دریچه کاربراتور است که با بستن آن از ورود هوا به کاربراتور جلوگیری کرده و باعث می‌شود گازی که وارد موتور می‌شود قوی‌تر شده و موتور بهتر روشن شود.
  • باکسوخت موردنیاز موتور برق در این مخزن نگهداری شده و به موتور منتقل می‌شود.
  • سیستم روغن‌کاری: برای جلوگیری از سائیدگی اجزاء موتور و افزایش طول عمر آن در نظر گرفته شده است.
  • سیستم خنک کننده: استفاده از موتور برق منجر به داغ شدن آن می‌شود. بنابراین برای جلوگیری از این مشکل و عدم آسیب اجزاء موتور در آن سیستم خنک کننده تعبیه شده که گرمای دستگاه را خارج کرده و اجزاء موتور را خنگ نگه می‌دارد.
  • خروجی: برق تولید شده توسط دستگاه از این قسمت به دستگاه‌های تغذیه کننده منتقل می‌شود.


محاسبه توان موتور برق

آگاهی از اهمیت انتخاب و خرید موتور برق مناسب و نقش حیاتی توان آن در عملکرد دستگاه، افزایش یافته است به همین دلیل، بیشتر خریداران اقدام به محاسبه توان موتور برق می کنند. موتور های برق در رنج توان های گسترده ای از چند وات تا چند مگاوات تولید و عرضه می شوند. این تنوع، انتخاب ژنراتور مناسب را برای مصارف مختلف از روشنایی موبایل تا برق رسانی به کارخانه ها و مراکز بزرگ، فراهم می‌کند.

انتخاب دستگاه با توان مناسب بسیار حائز اهمیت است، زیرا توان موتور برق تعیین کننده عملکرد و کارایی آن است. دستگاه با توان کمتر از نیاز، قادر به انجام کار به صورت صحیح نخواهد بود و ممکن است زود خراب شود.

از سوی دیگر، موتور با توان بیش از نیاز، انرژی زیادی را هدر می دهد. بنابراین، انتخاب موتور برق با توان مناسب بسیار حائز اهمیت است تا عملکرد بهینه و صحیح دستگاه یا وسیله‌ای که از موتور استفاده می‌کند، تضمین شود.

خرید موتور برق ممکن است یک وظیفه چالش‌برانگیز باشد، اما با راهنمای خرید کامل و دقیق، می‌توانید بهترین انتخاب را بر اساس نیازها و توقعات خود داشته باشید. نکاتی همچون قدرت موتور، کارکرد بهینه، میزان صدا، و نوع کاربری مهمترین عوامل هستند که در انتخاب موتور برق باید در نظر گرفته شوند.


تعمیر و نگهداری موتور برق

نگهداری موتور برق پس از خرید دستگاه موتور برق، گام بعدی، نگهداری از آن است. این گام بسیار مهم است زیرا باعث سالم ماندن و افزایش طول عمر دستگاه شده و در مواقع نیاز دستگاه آماده به کار می‌باشد. در ادامه نکاتی را برای نگهداری موتور برق آورده ایم:

  • خنک نگه داشتن دستگاه
  • قرار دادن موتور برق روی سطح صاف و هموار
  • عدم استفاده از کابل های طولانی
  • چک کردن ظاهر دستگاه

تعمیر موتور برق موتورهای برق با اینکه می توانند به ادامه فرآیند کار در مواقع ضروری و قطع برق ما کمک کنند، اما با مرور زمان و استفاده مداوم و عدم توجه به سرویس و نگهداری، این دستگاههای میتوانند با خرابی های جزئی یا کلی باعث دردسر شوند.

تعمیر موتورهای برق یکی از جمله مواردی است که در هنگام استفاده و نگهداری موتور برق باید به آن توجه داشت. اگر موتور برق شما خراب شود و یا دچار آسیب شود بدون شک باید جهت تعمیر آن به یک فرد متخصص مراجعه نمایید، واحد تعمیرات این مجموعه با دارا بودن پرسنلی با تجربه و کارآزموده توانسته اند در این عرصه فعالیت چشمگیری را از خودت نشان دهند و همواره در این امر می توانند همراه و پشتیبان شما باشند و شما را در این امر یاری می رسانند.


برندهای موتور برق

وقتی وارد بازار موتور برق میشویم با انبوهی از مارک ها در رنگها و طرح های مختلف مواجه میشویم، انواع مارک موتور برق و برند های ژاپنی، چینی و … که در بهترین حالت نام تعداد معدودی از آنها را شنیده ایم. از جمله برندهایی که در بازار ایران وجود دارند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • موتور برق جنسیس
  • موتور برق هیوندای
  • موتور برق جیانگ دانگ
  • موتور برق روبین
  • موتور برق کاما
  • موتور برق المکس
  • موتور برق هوندا
  • موتور برق استریم
  • موتور برق لانسین
  • موتور برق ارما


فروش انواع موتور برق

شرکت آداک تجهیز افلاک مهر با در اختیار داشتن پرسنل متخصص و مجرب در زمینه خدمات مهندسی و تامین کالای مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و کاخانجات تولیدی در راستای قطعات و تجهیزات مربوط به تجهیزات صنعتی و اتوماسیون صنعتی فعالیت خود را از سال 1390 با قرار گرفتن در لیست تامین کنندگان واحدهای صنعتی به صورت رسمی آغاز نموده است. این مجموعه مفتخر است که توانسته با همکاری مستقیم شرکتهای تولیدی داخلی و خارجی و حذف واسطه تجهیزات و قطعات مربوط به این صنف را تامین نماید. در این راستا فروش انواع موتور برق را در برنامه کاری خود قرار داده است.  جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت بروز انواع موتور برق در برندهای مختلف، میتوانید با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید.


Friday, July 26, 2024

باطری لیفتراک میداک

 

باطری لیفتراک میداک

باطری لیفتراک میداک تنها شرکتی است که در یک کارخانه تولیدی، خودرو، نیرو محرکه و باتری تولید می کند، این شرکت در کمتر از بیست و پنج سال به یکی از شرکت های پیشرو در اروپا تبدیل شده و محصولات آن در سراسر جهان به فروش می رسد.

 شرکت میداک ایتالیا بعنوان یکی از اصلی ترین و بزرگترین تولید کنندگان باطری لیفتراک برقی در اروپا می باشد. این شرکت تولیدات خود را در هر دو استاندارد DIN و PZB  تولید می کند مطابق با بالاترین استاندارد جهانی و با پیشرفته ترین دستگاههای موجود، تولید می کند.

باطری میداک ایتالیا جهت استفاده در کاربردهاى مختلف مانند انواع تراکهاى برقى، لیفت تراک، پالت تراک، استاکر، ریچ تراک و بالابرهاى برقى وهمچنین ماشین هاى نظافت شهرى و سایر صنایع و تجهیزات با کاربرد مشابه عرضه می گرد. از جمله ویژگی های باطری های لیفتراک ارائه شده می توان به  شارژ سریع ، مطابقت با استانداردهای جهانی و سازگاری با بیشتر ماشین آلات صنعتی ، کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری اشاره کرد.


شرکت باطری میداک Midac ایتالیا دارای تست های آزمایشگاهی بر روی مواد اولیه (تست های فیزیکی و شیمیایی) و محصول نهایی (تست های مکانیکی، عملکردی و الکتریکی) است تا حداکثر اطمینان تولید خود را تضمین کند. برای مثال، استانداردهای کیفیت و استقامت و تست‌های ایمنی ما برای بخش خودرو، مانند تست رول اور، با مشخصات سختگیرانه شرکت‌های جهانی اولیه خودرو مطابقت دارد. این شرکت به شدت بر تحقیقات انجام شده در جهت انباشت و بهره‌برداری از انرژی برای تولید باتری‌های نوآورانه در نظر گرفته شده برای بازارهای متنوع و نوظهور (ارتباطات، منابع انرژی تجدیدپذیر، سیستم‌های اضطراری، قایق‌رانی و سایر کاربردهای ویژه) متکی است.


فروش باطری لیفتراک میداک ایتالیا

باطریهای اسیدی-سربی لیفتراک ها نوعی از باطری های صنعتی مخصوص کارهای سنگین هستند که گاهی اوقات باتری های کششی نیز نامیده می شوند که معمولا از سلولهای اسیدی سربی 2 ولت با میزان جریان دهی و آمپراژ بالا ساخته میشوند و معمولا در ولتاژهای 24 ولت ، 36 ولت ، 48 ولت ، 72 ولت ، 80 ولت ، دوبل 40 ولت ، و در آمپر ساعت های مختلف از 300 آمپر ساعت الی 1000 آمپر ساعت می باشند و نکته اساسی در کلیه باطری لیفتراک ها این است که همگی مضربی از 2 ولت میباشند یعنی بطور مثال یک باطری لیفتراک 48 ولت شامل بیست و چهار سلول دو ولتی و یا یک باطری لیفتراک 80  ولتی شامل چهل سلول دو ولتی میباشد.

آذران پیشرو صنعت، بصورت تخصصی اقدام به فروش انواع باطری لیفتراک های برقی از برندهای معتبر جهانی نموده است و در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه ها در تامین این نوع باتری در کشور مطرح بوده و در اسرع وقت قادر به پاسخگویی و ارسال محصول به تمام نقاط کشور می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر، درخواست قیمت، ارسال پیش فاکتور و همچنین مشاوره در زمینه خرید باطری لیفتراک میداک می توانید با ما در ارتباط باشید.


Friday, July 19, 2024

سهند پمپ تبریز

 



سهند پمپ تبریز

الکتروپمپ وسیله‌ای الکتریکی می باشد که از طریق تبدیل نیروی محرکه الکتریکی به نیروی دورانی مکانیکی، مایعات را از یک مکان به مکان دیگر جابجا می‌کند. در نتیجه این انتقال، انرژی سیال بعد از خروج از پمپ افزایش می‌یابد. همچنین از این تجهیزات برای انتقال سیال به یک ارتفاع مشخص یا جابجایی مایعات در یک سیستم لوله‌کشی استفاده می‌شود.

الکتروپمپ شامل یک موتور الکتریکی و یک پمپ است که به یکدیگر وصل شده‌اند. موتور الکتریکی انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند و این انرژی مکانیکی به پمپ منتقل می‌شود تا سیالات را از محلی به محل دیگر منتقل کند.

نوع الکتروپمپی که برای یک کاربرد خاص مناسب است، بسته به نوع سیالی که باید منتقل شود و مشخصات فنی دیگری مانند دبی، فشار، و توان مورد نیاز برای پمپاژ آن سیال، انتخاب می‌شود.

 

کاربرد الکترو پمپ

از کاربردهای الکتروپمپ می توان به موارد زیر اشاره نمود :

·                     جایگاههای پمپ بنزین

·                     پمپاژ آب از چاه‌ها

·                     فیلتر آکواریوم

·                     فیلتر حوضچه‌ها و هوادهی

·                     پمپ‌های بزرگ برای پر کردن حوضچه‌های تعمیر کشتی

·                     درصنعت پزشکی نیز برای فرآیندهای بیوشیمیایی در ساخت و تولید دارو

·                     در صنعت انرژی برای پمپاژ روغن

·                     انتقال گاز طبیعی

·                     جابجایی اسید در موارد صنعتی سخت

·                     انتقال فاضلاب در صنایع بازیافت

·                     سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی

·                     انتقال مایعات غلیط در صنایع سرامیک

 

اجزاء الکترو پمپ

قسمت‌های اساسی یک الکتروپمپ عبارتند از:

الکتروموتور: شامل قسمت الکتریکال پمپ است و وظیفه تولید نیروی دورانی را دارد.

کوپلینگ : وظیفه آن اتصال الکتروموتور به محور پمپ است.

محفظه یاتاقان: محل قرار گیری بلبرینگ ها می‌باشد.

مکانیکال سیل: محل آب بندی پمپ و جدا کننده سیال پمپاژ شده و قسمت مکانیکی پمپ است.

پره‌های پمپ: که با توجه به نوع کاربرد دارای انواع گوناگون هستند.

پروانه: نقش پروانه‌ها درالکترو پمپ تامین انرژی لازم برای سیال می‌باشد.

 

شرکت سهندپمپ تبریز سولار

شرکت سهندپمپ تبریز سولار فعالیت خود را در سال 1378 در زمینه تولید قطعات یدکی پمپ های مختلف آغاز کرد. این شرکت در سال 1382 اقدام به طراحی و ساخت انواع پمپ های گریز از مرکز و پمپ های مرحله فشار قوی با برند سهند پمپ بر اساس استانداردهای KSB ​​(آلمان) پمپ ها نموده است.

از تولیدات این شرکت می توان به انواع پمپ های گریز از مرکز، پمپ های مرحله فشار قوی، پمپ های روغن حرارتی، پمپ های فولادی ضد زنگ، پمپ های شناور، پمپ های صنعت نفت و گاز و پتروشیمی و پمپ های API، تولید کننده گیربکس های افزاینده و پمپ های پشت تراکتوری، تولید کننده پمپ های صنعتی و کشاورزیAPI اشاره نمود.

ویژگی تولیدات شرکت سهندپمپ تبریز سولار

1.                  ارائه محصولات باکیفیت: شرکت سهند پمپ تبریز با بکارگیری تیمی متخصص و با تجربه و با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، پمپ‌های صنعتی خود را با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای جهانی، به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

2.                  عرضه محصولات متنوع: شرکت سهند پمپ تبریز، انواع پمپ‌های صنعتی جهت استفاده در پمپ‌های آب، پمپ‌های فاضلاب، پمپ‌های خوراکی، پمپ‌های نفت و گاز و سایر زمینه ها تولید و روانه بازار مصرف می نماید.

3.                  پشتیبانی محصولات و خدمات پس از فروش: این شرکت، اهمیت زیادی به خدمات پس از فروش می‌دهد و به مشتریان خود پشتیبانی فنی حرفه‌ای و خدمات پس از فروش ارائه می‌کند.

4.                  پروژه‌های موفق: این شرکت با انجام پروژه‌های مختلف در داخل و خارج از کشور، توانسته است خود را به عنوان یکی از پیشتازان در زمینه پمپ‌های صنعتی معرفی کند.

 

فروش انواع پمپ شرکت سهندپمپ تبریز سولار

شرکت آداک تجهیز افلاک مهر با در اختیار داشتن پرسنل متخصص و مجرب در زمینه خدمات مهندسی و تامين كالاي مورد نياز صنايع نفت، گاز و پتروشيمي و کاخانجات تولیدی در راستای قطعات و تجهیزات مربوط به تجهیزات صنعتی و اتوماسیون صنعتی فعالیت خود را از سال 1390 با قرار گرفتن در لیست تامین کنندگان واحدهای صنعتی به صورت رسمی آغاز نموده است. این مجموعه مفتخر است که توانسته با همکاری مستقیم شرکتهای تولیدی داخلی و خارجی و حذف واسطه تجهیزات و قطعات مربوط به این صنف را تامین نماید. در این راستا فروش انواع پمپ با برند سهند پمپ تبریز را در برنامه کاری خود قرار داده است.  جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت بروز انواع پمپ با برند سهند پمپ تبریز میتوانید با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید.