Monday, July 15, 2024

بست اسپیت برق

 بست اسپیت برق

 

بست اسپیت برق یکی از پرمصرفترین المان ها برق برای بستن لوله های فولادی برق در محل تاسیسات و یکی از ملزومات تاسیسات برق کشی ساختمانی است‌.

از مواد اولیه تشکیل دهنده بست اسپیت برق می توان به فولاد آبکاری شده که مقاوت بالای در برابر شرایط جوی مختلف دارد استفاده می شود، بنابراین بست های اسپیت برق از ورق های گالوانیزه گرم تولید می‌شوند.

امروزه برای جلوگیری از آسیب به تاسیسات برقی، کارشناسان در این حوضه به این نتیجه رسیده اند که بهتر است تمامی تاسیسات از سقف و یا دیوار عبور داده شوند‌ تا از آسیب های احتمالی همانند برخورد اشیاء، موجودات موذی و … اجتناب شود، بنابراین برای سیم کشی ساختمان ها، ادارجات و شرکت ها و کارخانجات از لوله های فولادی برق استفاده می کنند. برای محکم کردن لوله های فولادی برق به دیوار و یا سقف از بست های اسپیت استفاده می گردد.

سرعت بالای نصب بست اسپیت منجر شده است تا این نوع از بست ها برای پیکر بندی در لوله کشی برق ساختمان ها، اتصالات و فلنج ها بسیار استفاده شودبست اسپیت در سایز های مختلفی تولید می شود، تا قادر باشند هر سایز لوله ای را از درون خود عبور دهند.

برای نصب این بست ها نیازی به کمک و جوشکاری نیست. زیرا بست های اسپیت دارای سیستم فوق العاده مرتبی جهت لوله کشی برق فلزی هستند. معمولا لوله های برق از میان این بست عبور کرده و به هر محلی که قرار است نصب شود، هدایت می شود.

کاربرد بست اسپیت برق


بست اسپیت برق در سایزهای مختلف ۲۰، ۲۵ و ۳۲ میلی‌متر تولید و در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد. تنوع و ساختار این نوع بست ها همراه با مزایایی چون نصب سریع و آسان باعث گردیده تا مصرف کننده با طیف وسیعی از تولیدات جهت انتخاب دقیق و مناسب روبرو باشد.

به منظور نگه داشتن لوله های گالوانیزه که جهت عبور سیم از آن ها استفاده می شود، می توان از این نوع بست استفاده کرد. از آن جایی که لوله های گالوانیزه برق در محیط های مرطوب مورد استفاده قرار می گیرند، پس بست اسپیت نیز باید به گونه ای طراحی شود که در برابر خوردگی از خود مقاومت نشان دهد، به همین دلیل این نوع بست ها از ورق های گالوانیزه ساخته شده است و در فرآیند آبکاری آن ها از طریق فرآیند گرم انجام می پذیرد. چرا که در این فرآیند طول عمر و دوام بست اسپیت ها افزایش میابد. در واقع بست ها باید به گونه ای ساخته شوند که در برابر بدترین شرایط آب و هوایی از خود مقاومت بالایی نشان داده تاه به تاسیسات برقی آسیبی وارد نشود.

انواع بست اسپیت برق


بست های اسپیت به دلیل این که در محیط های مرطوب استفاده می شوند، باید به گونه ای طراحی شوند،که در برابر هرگونه خوردگی مقاومت داشته باشند. به همین دلیل برای ساخت آنها از ورق های گالوانیزه استفاده می شود. این بست ها را در فرایند آبکاری، با آب گرم تولید می کنند.

بست های اسپیت باید به گونه ای ساخته شوند، که قادر باشند در هر شرایط آب و هوایی مقاومت از خود نشان دهند. تا به هیچ عنوان به کابل ها و تاسیسات برقی اسیبی وارد نگردد. این بست در سایزهای مختلفی بر اساس استاندارد ISO و BS  تولید می گردند. از سایز های متداول بست اسپیت می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • بست اسپیت PG 21
  • بست اسپیت PG 42
  • بست اسپیت PG 16
  • بست اسپیت PG 36
  • بست اسپیت PG 48
  • بست اسپیت PG 13.5
  • بست اسپیت PG 29

ویژگی های بست اسپیت برق


استحکام بالا

از ویژگی های مهمی که می توان به بست های اسپیت اشاره نمود، استحکام بسیار بالای آن است. در ساخت بست های اسپیت از فولاد های مستحکم استفاده شده است. این بست ها به گونه ای طراحی شده اند که ضمن نصب راحت و اشغال فضای کم، در برابر وزن های زیاد، مقاومت بسیار خوبی را خود نشان دهند.

طول عمر بالا

از دیگر مشخصات بست های اسپیت می توان به طول عمر بالای آن ها اشاره کرد. برای اینکه این بست ها در محل های غیر مسقف دچار پوسیدگی و آسیب نشوند، با کمک فرایند گالوانیزاسیون، آبکاری شده و پوششی از فلز روی سطح آن ها می پوشاند. فلز آبکاری شده بطور ذاتی در برابر رطوبت و خوردگی از خود مقاومت نشان می دهند و به این ترتیب طول عمر بست ها افزایش پیدا می کند.

سایز بندی متنوع

لوله هایی که در تاسیسات برقی ساختمان ها و بناها مورد استفاده قرار میگیرند از سایز بندی متنوعی برخوردار هستند بنابر این برای بست این لوله های به دیوار و یا سقف نیز بایستی از سایزهای مختلفی استفاده می گردد. طراحی و تولید بست های اسپیت در سایز ها و اندازه های گوناگون امکان اجرای لوله هایی با سایز متفاوت را برای مجریان تاسیسات برقی فراهم می کند.

فروش بست اسپیت برق


شرکت آداک تجهیز افلاک مهر با در اختیار داشتن پرسنل متخصص و مجرب در زمینه خدمات مهندسی و تأمین کالای مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و کاخانجات تولیدی در راستای قطعات و تجهیزات مربوط به تجهیزات برق ساختمان و اتوماسیون صنعتی فعالیت خود را از سال 1390 با قرار گرفتن در لیست تامین کنندگان واحدهای صنعتی به صورت رسمی آغاز نموده است. این مجموعه مفتخر است که توانسته با همکاری مستقیم شرکتهای تولیدی داخلی و خارجی و حذف واسطه تجهیزات و قطعات مربوط به این صنف را تامین نماید. در این راستا فروش انواع بست اسپیت برق در سایزهای مختلف را در برنامه کاری خود قرار داده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت بست اسپیت برق میتوانید با کارشناسان آداک تجهیز افلاک مهر در ارتباط باشید.


No comments:

Post a Comment