Sunday, October 10, 2021

دلکو لیفتراک

 ​


دلکو لیفتراک

در سیستم برق‌رسانی لیفتراک ها بخصوص در لیفتراک های کاربراتوری برخی قطعات هستند که در گذشته بسیار اهمیت داشتند، اما حالا در لیفتراک های جدید که از سیستم انژکتوری استفاده می کنند، حذف شده‌اند. دلکو لیفتراک، یکی از این قطعات است.

خلاصه‌ترین توضیحی که می‌توان در مورد کارکرد دلکو لیفتراک ارائه داد این است که دلکو توزیع‌کننده برق بین شمع‌های لیفتراک در سیستم جرقه‌زنی محسوب می‌شود. به همین دلیل در زبان انگلیسی distributor یا توزیع کننده و تقسیم‌گر نامیده می‌شود. برق حدود ۱۲ ولتی باتری و دینام، در قطعه کوئل، افزایش ولتاژی به اندازه چندین هزار برابر پیدا می‌کند تا راهی شمع‌ها برای احتراق داخل موتور لیفتراک شود. اما این برق باید میان شمع‌ها به طور منظم و یکسان توزیع شود. اینجاست که نقش دلکو در سیستم جرقه‌زنی شروع می‌شود.

نکته مهم این است که قرار نیست جرقه و احتراق همزمان در همه سیلندرهای موتور اتفاق بیفتد، بلکه این اتفاق دارای ریتمی مشخص از نظر زمانبندی است. دلکو لیفتراک قطعه‌ای است که با قطع و وصل کردن برق، آن را به طور منظم و با همان ریتم مشخص به شمع‌ها می‌‌رساند تا جرقه برای احتراق در زمان درست زده شود. درضمن نام دلکو هم از شرکتی گرفته شده که برای اولین بار این قطعه را ساخت؛ شرکتی به نام Dayton Engineering Laboratories Co که با استفاده از حروف اول کلمات نام این شرکت به اختصار delco نامیده می‌شود.

نحوه عملکرد دلکو لیفتراک

اساس کار موتورهای امروزی بر اساس موتور چهار زمانه است. یعنی در هر یک از سیلندرهای این موتور یک چرخه چهار مرحله‌ای اتفاق می‌افتد که شامل مرحله اول یا مکش (تنفس)، مرحله دوم یا تراکم (فشرده‌سازی)، مرحله سوم یا انفجار (قدرت) و مرحله چهارم یا تخلیه (خروج دود) است. در حقیقت در این چهار مرحله، یکبار پیستون در طول سیلندر بالا و پایین می‌رود و میل‌لنگ را به حرکت درمی‌آورد.

حالا نکته اینجاست که این چرخه چهار مرحله‌ای در هر یک از سیلندرها باید در زمان مشخصی اتفاق بیفتد تا میل‌لنگ به درستی به گردش درآید و تناوب حرکت حفظ شود. اینجاست که دلکو باید برق را در زمان مناسب برای جرقه زدن راهی شمع‌های هر سیلندر کند. زمانبندی این انتقال برق دلکو به وسیله همان میل‌لنگ موتور تنظیم می‌شود. میل‌لنگ به واسطه میل سوپاپ و میل دلکو، این زمانبندی را به قطعه دلکو انتقال می‌دهد. دلکو لیفتراک در حقیقت مثل یک کلید قطع و وصل برق عمل می‌کند که فرمان این قطع و وصل توسط همان میل‌لنگ و با کمک میل سوپاپ و میل دلکو داده می‌شود. بد نیست بدانید در موتورهای چهارزمانه، به ازای هر ۲ دور چرخش میل‌لنگ، یک دور میل سوپاپ و دلکو می‌چرخند.

http://heblexco.com/wp-content/uploads/2019/06/دلکو-لیفتراک.jpeg

فروش دلکو لیفتراک

امروزه يكي از مهمترين دغدغه هاي شرکتهاي عمراني ،معدني و صنعتي در انتخاب ماشين آلات، کيفيت مطلوب و طول عمر  مفيد بالاي آنها مي باشد كه اين مهم تنها با خدمات پس از فروش مناسب و استفاده از قطعات يدکي مطمئن محقق خواهد شد ؛  لذا در جهت نيل به این استراتژي شركت آذران پیشرو صنعت دارای خدمات رساني در بالاترين كيفيت به مشتريان مي باشد ، واحد قطعات آذران پیشرو صنعت مفتخر است تا با تامين مناسب قطعات يدکي لیفتراک در برندهای مختلف خدمتگزار مشتريان محترم باشد. در این راستا فروش انواع دلکو لیفتراک را در برنامه کاری خود قرار داده است که از آن جمله می توان به دلکو لیفتراک سهند ، دلکو لیفتراک تویوتا ، دلکو لیفتراک سپاهان ، دلکو لیفتراک کوماتسو، دلکو لیفتراک آریا و... اشاره نمود.

در زمینه تأمین قطعات انواع لیفتراک، ریچتراک، استاکر، ریچ استکر و پالت تراک این شرکت با اتکا به توانمندی پرسنل با تجربه خود، لوازم یدکی و قطعات اورجینال درخواستی مشتریان خود را که عمدتا کارخانجات و شرکت های تولیدی می باشند، سریع ،صحیح و بموقع تحویل آنها داده است و در این راستا توانسته است نظر مشتریان خود را تامین کند.

هم اکنون با توجه به تجربه یک دهه تامین قطعات یدکی ماشین آلات صنعتی و تجهیزات انبارداری، این مجموعه آماده ارائه خدمات به همکاران و مشتریان عزیز می‌باشد. توسعه روزافزون انواع ماشین‌آلات صنعتی نیازمند حضور مستمر در این حوزه می‌باشد. آذران پیشرو صنعت افتخار دارد به منظور کسب رضایت همکاران و مشتریان و ارتقاء کیفیت خدمات و همچنین با در نظر گرفتن نظرات سازنده آنها فعالیت خود را به خواست خداوند توسعه و بهبود بخشد و در این راستا آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی و تامین قطعات یدکی برای لیفتراک های زیر می باشد:

 

دلکو لیفتراک سهند | دلکو لیفتراک تویوتا | دلکو لیفتراک کوماتسو | دلکو لیفتراک دوسان | دلکو لیفتراک سپاهان

No comments:

Post a Comment