Saturday, September 24, 2022

میل سوپاپ لیفتراک

 ​

میل سوپاپ لیفتراک

میل سوپاپ لیفتراک

میل سوپاپ لیفتراک یا میل بادامک وظیفه باز و بستن سوپاپ های لیفتراک را بر عهده دارد بر روی میل سوپاپ دایره اکسانتیر و دنده اویل پمپ وجود دارد میل سوپاپ نیروی خود را از میل لنگ توسط دنده دریافت می نماید وظیفه باز و بسته کردن سوپاپ یا فرمان موتور را به عهده دارد در روی میل سوپاپ بادامک های قرار دارند که می توانند حرکت دورانی را به حرکت مستقیم الخط تبدیل نمایند شکل بادمکها در کار موتور لیفتراک تاثیر بسزایی داشته و مقدار اوانس و ریتارد سوپاپ ها نیز روی بادامک ها محاسبه شده است.

بادامک در میل سوپاپ

برای هر یک از سوپاپ های لیفتراک یک بادامک در نظر گرفته شده است این بادامک ها تحت زاویه مخصوص قرار گرفته و با فاصله معینی از یکدیگر عمل خود را انجام می دهند هر بادامک بایستی دارای مشخصات زیر باشد:

۱- بعد از کار کردن تغییر شکل ندهد.

۲- در موقع باز و بسته کردن سوپاپ ها ایجاد ضربه و لرزش نکند.

قسمتهای مختلف میل بادامک لیفتراک

۱- دایره مبنا

۲- حد باز شدن (شیب ملایم باز شدن )

۳- پهلوی باز کردن سوپاپ

۴- پهلوی بسته شدن سوپاپ

۵- حد بسته شدن (شیب ملایم بسته شدن) انتقال نیروی میل لنگ به میل سوپاپ ممکن است به سه صورت (دنده به دنده – زنجیری – تسمه ای ) انجام شود چون در هر ۷۲۰ درجه گردش میل لنگ یک احتراق در هر سیلندر انجام می شود و در هر سیکل یکبار احتیاج به باز و بسته شدن هر سوپاپ وجود دارد لذا گردش میل سوپاپ نصف گردش میل لنگ لیفتراک می باشد یعنی (در ۳۶۰ درجه گردش) و نسبت دنده ان ها نصف می باشد یعنی دنده میل سوپاپ دو برابر دنده میل لنگ می باشد.

وظایف میل سوپاپ (میل بادامک) لیفتراک

۱- باز و بسته کردن سوپاپ ها توسط چخش میل سوپاپ و قرار گرفتن بادامک ها زیر تایپت ها.

۲- روی میل سوپاپ یک دایره خارج از مرکز (اکسانتریک)وجود دارد که با قرار گرفتن شیطانک پمپ بنزین وبالا و پایین رفتن ان انتقال بنزین از باک به کاربراتور لیفتراک توسط پمپ بنزین انجام می شود.

۳- روی میل سوپاپ دندانه ای وجود دارد ک این دنده دلکو و اویل پمپ را بکار می اندازد.

فروش میل سوپاپ لیفتراک

همانطور که در بالا ذکر شد میل سوپاپ لیفتراک از اهمیت بالایی در لیفتراک برخوردار است بنابراین عملکرد صحیح آن نیز مهم است. استفاده از میل سوپاپ تقلبی و یا استفاده از قطعه‌ای که مورد تائید نیست می‌تواند علاوه به آسیب جدی به لیفتراک شما باعث افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری لیفتراک شود.

امروزه يكي از مهمترين دغدغه هاي شرکتهاي عمراني ،معدني و صنعتي در انتخاب ماشين آلات، کيفيت مطلوب و طول عمر مفيد بالاي آنها مي باشد كه اين مهم تنها با خدمات پس از فروش مناسب و استفاده از قطعات يدکي مطمئن محقق خواهد شد ؛ لذا در جهت نيل به این استراتژي شركت آذران پیشرو صنعت دارای خدمات رساني در بالاترين كيفيت به مشتريان مي باشد ، واحد قطعات آذران پیشرو صنعت مفتخر است تا با تامين مناسب قطعات يدکي لیفتراک در برندهای مختلف خدمتگزار مشتريان محترم باشد. در این راستا فروش انواع میل سوپاپ لیفتراک را در برنامه کاری خود قرار داده است که از آن جمله می توان به میل سوپاپ لیفتراک سهند ، میل سوپاپ لیفتراک تویوتا ، میل سوپاپ لیفتراک سپاهان ، میل سوپاپ لیفتراک دوو-دوسان، میل سوپاپ لیفتراک کوماتسو، میل سوپاپ لیفتراک آریا و... اشاره نمود.

در زمینه تأمین قطعات انواع لیفتراک، ریچتراک، استاکر، ریچ استکر و پالت تراک این شرکت با اتکا به توانمندی پرسنل با تجربه خود، لوازم یدکی و قطعات اورجینال درخواستی مشتریان خود را که عمدتا کارخانجات و شرکت های تولیدی می باشند، سریع ،صحیح و بموقع تحویل آنها داده است و در این راستا توانسته است نظر مشتریان خود را تامین کند.

هم اکنون با توجه به تجربه یک دهه تامین قطعات یدکی ماشین آلات صنعتی و تجهیزات انبارداری، این مجموعه آماده ارائه خدمات به همکاران و مشتریان عزیز می‌باشد. توسعه روزافزون انواع ماشین‌آلات صنعتی نیازمند حضور مستمر در این حوزه می‌باشد. آذران پیشرو صنعت افتخار دارد به منظور کسب رضایت همکاران و مشتریان و ارتقاء کیفیت خدمات و همچنین با در نظر گرفتن نظرات سازنده آنها فعالیت خود را به خواست خداوند توسعه و بهبود بخشد و در این راستا آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی و تامین قطعات یدکی برای لیفتراک های زیر می باشد:

No comments:

Post a Comment