Tuesday, September 27, 2022

راهنمای انتخاب لاستیک لیفتراک


لیفتراک یکی از ماشین آلات صنعتی در جهان امروز به شمار می‌آید که بدون بهره گیری از آن پیشبرد صنایع و اهداف معادن امکان پذیر نمی‌باشد.

لیفتراک ها جابه‌جایی بار و ادوات و کالاهای سنگین را سهل کرده اند و سرعت انجام امور را همواره بیشتر از پیش می‌کنند، از این رو در جهان امروز شرکت های تولید کننده زیادی اقدام به طراحی و تولید انواع لیفتراک و خودرو های حمل کننده کالا جهت بارگیری و تخلیه بار نموده اند. بسته به نیاز هر صنعت و یا هر مجموعه، لیفتراک ها در انواع و ابعاد مختلفی و با ظرفیت های متنوعی توسط تولید کنندگان طراحی و تولید شده است . لیفتراک ها دارای ظرفیت حمل بار از ۱ تن تا ۱۴۰ تن را دارند و حتی گاهی بیشتر !!!
 

انواع لیفتراک

لیفتراک ها در انواع و دسته بندی های متنوع و مختلفی طراحی و تولید می‌شوند که هر یک کاربردی ویژه در صنعت و معدن و مجموعه های تجاری و بنادر ایفا می‌کنند. اما به طور کلی دسته بندی آنها را می‌توان به شرح زیر بیان کرد :

- لیفتراک های دیزلی :

انواع مختلفی از لیفتراک که توسط سوخت های فسیلی و موتورهایی با منبغ تغذیه سوخت های فسیلی از جمله بنزین و گازوئیل اقدام به جابه جایی کالا و حرکت می‌کنند. لیفتراک های دیزلی دارای قدرت و راندمان بالایی هستند و در صنایعی که نیازمند قدرت و سرعت بالاست دارای کاربرد بیشتری می‌باشد.

- لیفتراک های برقی :

منبع تغذیه و انرژی و توان حرکت این نوع از لیفتراک ها توسط باطری های تعبیه شده در آن تامین می‌شود که اصطلاحا به آنها لیفتراک های برقی می‌گویند . لیفتراک های برقی دارای کمترین میزان آلایندگی هستند و در صنایعی که مستلزم رعایت نکات بهداشتی است کاربرد بیشتری دارند.

- لیفتراک های دستی

نوع دیگری از لیفتراک ها که در انبار ها و صنایع کوچک دیده می‌شود لیفتراک های دستی هستند که دارای ظرفیت حمل کمی می‌باشند و عمدتا از طریق تکنولوژی هیدرولیک و با استفاده از کمک اپراتور اقدام به بلند کردن و جابه‌جایی کالا می‌کنند.

انتخاب و خرید لاستیک لیفتراک

در لیفتراک، یکی از مهم ترین قسمت های نگهداری از آن، لاستیک لیفتراک می‌باشد. لاستیک لیفتراک وظیفه حمل دستگاه و تحمل بار و جابه‌جایی آن را بر عهده دارد. از این رو انتخاب لاستیک لیفتراک مناسب می‌تواند منجر به افزایش راندمان لیفتراک شود.

عمدتاً در انواع لیفتراک های ذکر شده در بالا، از دو نوع لاستیک لیفتراک استفاده می‌شود.

- لاستیک بادی لیفتراک

همانطور که از نام این نوع لاستیک مشخص است، مانند تمامی تایرهایی که برای خودرو ها و ادوات دیگر می‌بینیم، لاستیک لیفتراک بادی نیز بعد از نصب بر روی رینگ مخصوص خود، نیازمند محبوس کردن باد درون لاستیک با فشار استاندارد می‌باشد.

- لاستیک توپر لیفتراک

لاستیک توپر لیفتراک بر خلاف لاستیک بادی لیفتراک، داخلی تماماً پر از مواد نایلونی دارد که دیگر نیازمند محبوس کردن باد درون لاستیک نمی‌باشد. لاستیک توپر لیفتراک از وزن بالایی نسبت به لاستیک بادی لیفتراک برخوردار است و در مقابل پنچر شدن و آسیب های محیطی نیز مقاومت بالایی دارد.

انتخاب بین لاستیک بادی لیفتراک و یا لاستیک توپر لیفتراک نیازمند استفاده از تجارت مشاوران مجرب در این زمینه می‌باشد، در غیر این صورت ممکن است سبب تحمیل هزینه های زیادی بر اثر انتخاب اشتباه و خرید غیر آگاهانه شوید.

لاستیک لیفتراک کره ای یا ایرانی ؟

کشور های زیادی در جهان دارای کارخانجات تولید لاستیک لیفتراک هستند که برخی از این کارخانجات تکنولوژی تولید لاستیک لیفتراک را نیز دارند.

خوشبختانه در سالیان اخیر شاهد رشد و پیشرفت صنایع کشور عزیزمان در ایران بوده ایم و هم اکنون شاهد تولید برخی از سایز های لاستیک لیفتراک در کشور ایران عزیزمان هستیم.

اما بخشی از نیاز کشور به این کالا از طریق واردات از شرکت های معتبر جهانی تامین می‌شود که یکی از این کشور های معروف در زمینه تولید لاستیک لیفتراک، کشور کره جنوبی می‌باشد .

بسیاری از کشور ها و شرکت های تولید کننده لاستیک، اقدام به طراحی و تولید لاستیک های لیفتراک بسیار با کیفیتی در جهان نموده اند، اما این ذکر عنوان تنها به منزله شهرت این کشور در این دسته بندی می‌باشد.

از جمله کشور های معتبر در زمینه تولید لاستیک لیفتراک می‌توان به :

لاستیک لیفتراک ژاپنی

لاستیک لیفتراک تایوانی

لاستیک لیفتراک ساخت سریلانکا

لاستیک لیفتراک ساخت اندونزی

و به خصوص لاستیک لیفتراک ساخت ایران، با افتخار اشاره کرد.

شما صنعتگران محترم می‌توانید در زمینه کسب اطلاعات بیشتر در زمینه لاستیک لیفتراک و یا نمایندگی فروش لاستیک لیفتراک ساخت کشور کره و برندهای مختلف تولید شده تحت استاندارد این کشور و یا همچنین انواع لاستیک لیفتراک ساخت کشور ایران، ژاپن و … با مشاوران ما  تماس حاصل فرمایید.

 


No comments:

Post a Comment